سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























بر و بچز دبیرستان روشنگر

بازده مغز خود را افزایش دهید
جدیدترین یافته پزشکان و پژوهشگران نشان می دهد که رعایت یک سری رفتار و عادت دهگانه که مهمترین آن ها تلاش برای کسب اعتماد به نفس و داشتن استقلال رای است باعث افزایش بازده مغز می شود.


 
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری رویترز، داشتن حس کنجکاوی و دنبال کسب یافته های جدید باعث افزایش فعالیت میلیاردها نرون و سیناپس عصبی در مغز شده و به دنبال آن بهبود عملکرد مغز را به دنبال دارد.


همچنین به گفته پزشکان رعایت دقت و انتخاب صحیح نوع رژیم غذایی تاثیر بسزایی در افزایش کارایی مغز دارد.
این گزارش حاکی است، به گفته پزشکان توجه به این نکته که مغز یکی از اعضای بدن است و باید ورزش های لازم و مربوط به این عضو بدن صورت گیرد سومین عامل درافزایش بازده مغز به شمار می آید.


مثبت اندیشی و سعی در مطابق شدن با محیط های جدید و مغشوش در صورت ضرورت رامی توان به عنوان چهارمین و پنجمین افزایش بازده مغز در هنگام تفکر و فعالیت های روزانه نام برد.


دانشمندان و پزشکان با خاطرنشان کردن این نکته که انسان ها تنها موجود مختار و دارای قوه تعقل و تصمیم گیری و دارای استقلال در جهان هستند از این عامل به عنوان ششمین اهرم تقویت کارایی مغز یاد کرده اند.


همچنین انجام مسافرت های گوناگون و مواجه با شرایط گوناگون و تمرین تصمیم گیری های مناسب با هر شرایط خاص باعث تقویت قوای مغز افراد می شود و می توان از آن به عنوان هفتمین عامل تقویت کننده مغز نام برد.


به گفته پزشکان تلاش در کسب اعتماد به نفس در تصمیم گیری های روزمره و تاثیر نگرش کلی از افرادی که با آن ها مراوده داریم حتی اگر به قیمت تصمیم گیری اشتباه منجر شود هشتمین عامل در افزایش بازده مغز است.


یادآور می شود، دانشمندان به صورت اجماع تمرین دوست داشتن و عشق ورزیدن به همه افراد واشیاء اطراف و خندیدن و لبخند زدن به همه مشکلات را نهمین و دهمین عامل افزایش بازده مغز در افراد می دانند.


 


نوشته شده در یکشنبه 86/7/29ساعت 11:42 عصر توسط فاطمه| نظرات ( ) |