سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























بر و بچز دبیرستان روشنگر

حاشیه نگاری اولین روز سفر رهبر انقلاب به یزد

سفر به دیار قنات و قنوت و قناعت

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب اسلامی مهمان مردمان دیار قنات و قنوت و قناعت است. اکنون آیت الله خامنه ای قدم بر زمین آنجایی گذاشته که مردمان اردکانش به خاطر دیدن زیر اندازهای خود در حسینیه امام خمینی (ره)، همواره به خود می بالند.

امروز چهارشنبه 12 دی ماه 1386 است. سرانجام درخواست ها، نامه ها و تلاش مردم یزد برای دیدار با رهبر خویش در ساعت 10 امروز به پایان رسید و اکنون، این نوشته روایتی کوتاه از آغاز این سفر از نگاه خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس است.

* از زمان حضور در یزد، هر مسافری احساس خواهد کرد که قرار است مردم این شهر برای مراسمی ویژه آماده شوند. از پلاکارد و دست نوشته ها گرفته تا تصاویر و آذین ها همه نشان از این اهمیت این رخداد برای مردم دارد. از آن ایستگاه‌های صلواتی مناطق محروم شهر که روزها و شب های بسیاری را به شوق حضور مهمان عزیزشان فعالیت می‌کردند، دیدن کردیم و آن، هم میهن زرتشتی اهل یزد را دیدیم که با چه شوقی از حضور رهبر همه مردم ایران در این شهر سخن می‌گفت؛ روزهای خوبی را در دارالعباده شاهد هستیم.
* یزدی‌ها از ذوق خود برای تزئین و آماده سازی شهر استفاده کرده بودند و به همین منظور از شعارها و جمله های خوش آمدگویی تا نوع تزئیناتشان بسیار زیبا و با سلیقه است. ده‌ها نوع جمله و خوش آمدگویی از رسمی تا خودمانی به چشم می‌خورد یا به قول خودشان: " صحبت از آمدن یار به این استان بود". گل نیز از جمله ملزومات استقبال است و تصویربرداران نیز از این گلباران مسیر ورود رهبر انقلاب، سوژه های خود را صید می‌کردند.
* واقعاً می‌شد مصداق "هر کسی از ظن خود شد یار من" را اینجا دید. ورزشکاران برای خوش آمدگویی نوشته بودند: رخصت دیدار بده آقا !، رزمنده ها از جمله "امیر کشور عشق" برای توصیف رهبرشان سود برده بودند، هیئت های مذهبی نوشته بودند: حب علی (ع) و فاطمه (س) در نگاه توست، یک مرکز اقتصادی پلاکارد زده بود که "ولایت فقیه سرمایه انقلاب است"، حوزه های علمیه از بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایمان و اعتقاد عمیق مردم یزد بهره گرفته بودند و البته جملاتی دیگر در مورد آمادگی دفاع از نظام و انقلاب به کرات نصب شده بود.
* ساعتهای ابتدایی صبح بود و محل قرار، میدان امیر چخماق. میدانی که به چشم بر هم زدنی پر شده بود و خیابانهای محل سخنرانی نیز به مرور دیگر جای حرکت نداشتند. هوا سرد بود و شاید می‌شد آنرا بهانه‌ای کرد و نیامد. اما با این وجود همه سعی کرده بودند زودتر بیایند تا محل نزدیکتری به سخنرانی را پیدا کنند. خب طبیعی هم بود. وقتی آن همه برای استقبال تدارک ببینی، دوست داری قریب ترین مکان را برای دیدنش داشته باشی. از میدان مارکار و خیابان امام (ره) تا چهارراه دولت آباد می‌شد فوج فوج جمعیت استقبال کننده را به وضوح دید و آن مردمی که رهبر انقلاب اسلامی به شهرشان نمی‌رفت نیز خود را به یزد رسانده بودند تا در این حضور صدها هزار نفری، شریک باشند ؛ قطره دریاست اگر با دریاست ...
* حوالی ساعت 10 بود که جنب و جوش خیابانهای اطراف امیرچخماق بیشتر و بیشتر شد. مینی بوس آقا که از دور نمایان شد، دیگر همه مطمئن شدند که هوای نامساعد تهران نیز نتوانسته مانع تحقق این آرزوی چند ساله مردم یزد شود. اکنون رهبر انقلاب اسلامی در دیار قنات و قنوت و قناعت است. اکنون آیت الله خامنه‌ای قدم بر زمین آنجایی گذاشته که مردمان اردکانش به خاطر دیدن زیراندازهای خود در حسینیه امام خمینی (ره)، همواره به خود می بالند.
* از استقبال پرشور مردم بسیار باید گفت. از سلیقه آنها که مسیر حضور رهبر انقلاب اسلامی تا میدان امیر چخماق را گل چیده بودند، زیاد باید نوشت. از آن جانبازی که ساعتها مردم را به فرستادن صلوات برای سلامتی مقام معظم رهبری دعوت می کرد بسیار باید سخن گفت و از آن دو کودکی که دستهای همدیگر را محکم گرفته بودند تا در این جمعیت گم نشوند و البته با استفاده از جثه کوچک خود توانستند تا نزدیکی جایگاه بروند، خیلی سخن ها قابل گفتن است.
* حوالی ساعت 11، رهبر انقلاب اسلامی به تکیه امیر چخماق رسیدند. چند نوجوان در حالیکه که اسپند دود کرده و شعری را در خیر مقدم حضور ایشان می خواندند، گل های نرگس را تقدیم می کنند و از تفقد آقا لبخند بر لب آنها می نشیند.
* به محض ورود رهبری به محل سخنرانی، سرما فراموش می‌شود و شعارها جان تازه‌ای می‌گیرد. چند دقیقه‌ای که "صل علی محمد، نایب مهدی (عج) آمد"،"ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" و "دسته گل محمدی، به یزد ما خوش آمدی" سر داده شد، خیالها راحت می‌شود که بالاخره زمان انتظار به پایان رسیده است و آن پیرزنی که تمام وسعش یک بسته خرما بود هم بلند صلوات می فرستد و قربان صدقه آقا می‌رود.
* پس از سخنرانی صدوقی نماینده ولی فقیه در استان یزد، رهبر انقلاب اسلامی بیانات خویش را آغاز می کند و از علاقه طولانی شان برای سفر به یزد سخن می گوید و یزد را دیار کار و ابتکار، علم و عمل، ایمان و شور، تهذیب و هنر و نجابت و قناعت می‌خوانند .
* مثال و خاطره زیبای ایشان از سفر به عراق هم برای مردم بسیار جالب و زیبا بود. آقا تعریف کردند که سالها پیش، باغستانهایی را در بیابانهای بین کربلا و نجف مشاهده کردند که مردم آن مناطق می‌گفتند حاصل تلاش و زحمات مردمانی از یزد است و این نشان از حضور پرثمر آنها در هر منطقه دارد.
* اشراف رهبر انقلاب اسلامی از نیازهای استان باعث تحسین مردم و مسئولان شد. ایشان با اشاره به مشکل آب در یزد، اضافه کردند که البته بر اساس نظرسنجی ها مشکل بیکاری در صدر خواسته های مردم است.
* در ادامه نیز در خصوص موضوع مهم انتخابات و ضرورت اعتماد به نفس در میان مسئولان و ملت نیز نکاتی را گوشزد کردند.
* ساعت 12 و زمان نماز ظهر را نشان می‌دهد . پایان سخنان رهبری.
* صدایت به آن جلوها نمی‌رسد اما باز هم دوست داری فریاد بزنی؛ آقا خوش آمدی ! دوستت داریم و سرباز مطیع تو خواهیم بود ! حس قشنگی است که اینقدر مطمئن باشی صدای تو، تأثیرش را خواهد گذاشت.
* راستی! چند روز دیگر نیز رهبر انقلاب اسلامی مهمان مردمان سرزمین سختکوشی و ایمان هستند؟


نوشته شده در یکشنبه 86/10/16ساعت 2:50 عصر توسط | نظرات ( ) |

رژیم غذایی حاوی بادام زمینی و کره آن در کاهش کلسترول خون موثر بوده و تحقیقات نشان میدهند که خطر بیماری های قلبی با مصرف متناوب و مکرر بادام زمینی( هر بار به مقدار کم) کاهش می یابد.

به گزارش سایت دستینسیون سانته، تاثیرات مثبت رژیم غذایی حاوی بادام زمینی و کره آن عبارتند از:
1- کاهش کل کلسترول و LDL کلسترول ( کلسترول بد)
2- حفظ و نگهداری HDL کلسترول ( کلسترول خوب)
3- کاهش تری گلیسیرید


بادام زمینی همچنین دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع است. بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین ها و املاحی را که به سختی بدست می آیند، تامین می کنند که این ویتامین ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین E ، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی و فیبر خوراکی هستند.
در عین حال ، بادام زمینی منبع بسیار خوبی از پتاسیم، اسید فولیک، نیاسین، اسید پانتوتنیک، فسفر، منیزیم، روی و ویتامین B1 است. کره بادام زمینی نیز منبع ویتامین B6 ، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، روی و پتاسیم بوده و نیز منبع بسیار خوب و عالی نیاسین است.  

نوشته شده در شنبه 86/10/15ساعت 12:0 صبح توسط فاطمه| نظرات ( ) |

بزرگترین پل ارتباطی بزرگراهها در هیوستون آمریکا
 
 

 
 طویلترین پل ارتباطی دنیا با طول 32/5 کیلومتر در چین



بزرگترین قصر دنیا در رومانی
 



 
بزرگترین دستگاه حفر کانال و راهسازی دنیا در آلمان
 



 
بزرگترین تالار دنیا در ژاپن با ظرفیت داخلی 18 هزار نفر
 



 
بزرگترین اتوبوس دنیا با گنجایش 170 مسافر
 



 
بلندترین مجسمه دنیا – مجسمه مسیح - در برزیل
 



بزرگترین مرکز خرید دنیا در چین
 

نوشته شده در چهارشنبه 86/10/12ساعت 12:0 صبح توسط فاطمه| نظرات ( ) |

 درسایه ی ایزد تبارک        عید همگی بود مبارک

توی نجف یه خونه بود

که دیواراش کاهگلی بود

اسم صاحاب این خونه

آقای مردا ( مولای مردا ، سرور مردا ، سالار مردا ) علـــــــی بود

نصفه شبا بلند میشد یه کیسه داشت که بر می داشت

خرما و نون و خوردنی هر چی که داشت تو اون می گذاشت

راهی کوچه ها می شد تا یتیما رو سیر کنه

تا سفره خالیشونو پر از نون و پنیر کنه

شب تا سحر پرسه می زد

پس کوچه رو

تا پر بارون بکنه باقای بی شکوفه رو

عبادت علــــــــی مگه می تونه غیر از این باشه

باید مثل علــــــــی باشه هر کی که اهل دین باشه

بعد علـــــــی کی می تونه محرم راز من باشه

درد دلم رو گوش کنه تا چاره ساز من باشه

فردا اگه مهدی بیاد

دردا رو درمون می کنه

آسمون شهرمونو ستاره بارون می کنه

چشماتو وا کن آقاجون بالای خستمو ببین

من و نگاه کن آقاجون دل شکستمو ببین

 

شعر:مرحوم حاج محمدرضا آغاسی


نوشته شده در پنج شنبه 86/10/6ساعت 10:25 عصر توسط فاطمه| نظرات ( ) |

سلام

اولاً امروز بروبچز حسابی مرام به خرج دادن واومدن!...دست اون 25-26تایی که اومدن درد نکنه!

به ماکه خیلی خوش گذشت...

 

عید غدیر پیشاپیش بر همگی مبارک...

 

اونایی که مثل ما در فرجه ی امتحانات به سر می برن بجمبن که ترم اول درجا نزنن!!...اونایی هم که هنوز مشغول کلاس رفتن اند روزگار امروز مارو ببینن وعبرت بگیرن!

ماچون این یک ترم رو به علافی گذروندیم الان لازمه یه سری به کتابامون بزنیم واز نویی درش بیاریم.به خاطر همین دیگه کمتر (نگفتم اصلاً...هول نکنید!!)سرمی زنم!سنگر داران حفظ سنگر کنن لطفاً!

 

دیگه وصیت دیگه ای به ذهنم نمی رسه!

جون شماو جون وبلاگ!..درش تارعنکبوت نبنده؟!...

 

عیدتون هوارتا مبارک

سیدهاش دست به جیب بشن وگرنه دست به جیبشون می کنیم!

 


نوشته شده در پنج شنبه 86/10/6ساعت 10:13 عصر توسط فاطمه| نظرات ( ) |

<      1   2   3      >