سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























بر و بچز دبیرستان روشنگر

   از کل جمعیت ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۷۸۰ نفری جوانان کشور، ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۰۳ نفر مرد و ۱۲ میلیون و ۶۳ هزار و ۹۷۷ نفر زن هستند.


    
    معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان با اعلام این مطلب به مهر گفت: آخرین بررسی ها نشان می دهد یک سوم از جمعیت جوان کل کشور در سن ازدواج هستند و این در حالی است که همواره تعادلی میان تعداد دختران و پسران در سن ازدواج وجود ندارد.
    
    دکتر محمد اسحاقی افزود: از سوی دیگر گاهی در برهه ای از زمان، آمار مرگ و میر در مردان بیش از زنان می شود و این امر نیز عاملی در نبود توازن میان تعداد جمعیت زنان و مردان در سن ازدواج است. وی خاطرنشان کرد: مشکل ، نبود توازن در تعداد جمعیت دختران و پسران نیست بلکه مسأله مهم، تغییرات ایجاد شده در فرایند همسرگزینی است. در واقع امروزه دختران میل به ادامه تحصیل دارند و در سنین بالا تصمیم به ازدواج می گیرند در حالی که تحصیل یا اشتغال نباید مانع ازدواج دختران شود.
    
    اسحاقی تصریح کرد: بالا رفتن سن، امکان ازدواج را برای دختران محدودتر می کند و این موضوعی است که اغلب دختران در سن ازدواج نسبت به آن غافل اند.
    
    وی به تعداد ازدواج های صورت گرفته در سنین پائین در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ،۸۴ ۸ هزار و ۸۴۴ نفر از جمعیت ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۳۹ نفری پسران در سن ۱۰ تا ۱۴ سال، دارای همسر بوده اند. معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان افزود: ۲۴ هزار و ۵۰۶ نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۵۱۰ نفری دختران در سن ۱۰ تا ۱۴ سال ازدواج کرده اند.

منبع


نوشته شده در یکشنبه 86/7/29ساعت 11:35 عصر توسط فاطمه| نظرات ( ) |