سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























بر و بچز دبیرستان روشنگر

کارگران مشغول به کار در مراکز تولید نایلون‌های مشکی رنگ، مبتلا به انواع بیماری‌های ریوی، پوستی و سرطان‌های رایج هستند.

به گزارش «جهان»، نایلون‌های مشکی که برای استفاده شهروندان در اختیار آن ها قرار می گیرد، کاملا" غیر بهداشتی و سرطان زا است. کارگران مشغول به کار در مراکز تولید این‌گونه نایلون ها مبتلا به انواع بیماری های ریوی، عصبی، پوستی و سرطان های رایج هستند.
 
یک سرپرست مرکز تولید نایلون‌های مشکی در گفت و گو با خبرنگار «جهان»، گفت: این نایلون های مشکی ترکیبی از خون خشک شده، نایلون های اجساد سردخانه ها، لباس های به جا مانده از اجساد تصادف ها و انواع زباله‌های کثیف است. 
وی افزود: متأسفانه هم خودم مبتلا به سرطان شده ام و هم تمام کارگرهای من مبتلا به انواع بیماری‌ها شده اند. 
این سرپرست مرکز تولید نایلون های مشکی خاطرنشان کرد: من به طور کامل تولید این نایلون ها را کنار گذاشته ام و فکر می کنم بیماری سرطانم جریمه این عمل خلافم بوده است.
وی گفت: پس از مدت چند سال کار مداوم برای تولید این نایلون ها اکنون 2 تا 3 بار در روز خون بالا می آورم و خود را در چنگال مرگ می بینم.  
وی در پایان با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر غیر بهداشتی بودن این نایلون‌ها، گفت: با این وجود تا امروز هیچ گونه نظارت جدی از سوی وزارت بهداشت برای جلوگیری از تولید و توزیع این نوع مواد خطرناک صورت نگرفته است ، اما امیدوارم وزارت بهداشت به طور جدی این مسئله را پیگیری کرده و بساط آن را جمع کند.
 
پ ن:حالا می فهمم چرا وقتی یه نایلون مشکی نزدیک آشپزخونه می شد صدای جیغ خواهرم بلند می شد!!!!...میوه!!توی کیسه ی مشکی!!...خیلی باحالیم بابا!!!!!

نوشته شده در یکشنبه 86/7/29ساعت 11:48 عصر توسط فاطمه| نظرات ( ) |