سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























بر و بچز دبیرستان روشنگر

سؤالای درسیم که تموم شد،گفتم:می تونم یه سؤال خصوصی ازتون بپرسم؟

گفتن:بپرس!

گفتم:شما چطور چنین حافظه خوبی دارید؟مگه میشه از چرک نویس استفاده نکرد،اونم تو شرایطی مثل سر جلسه کنکور!!اصلاً نمی شه!!

خندیدن و گفتن:میشه!

با کمال تعجب گفتم: آخه چه جوری؟؟؟

گفتن :راستشو بخوای من دبستان که بودم یه مدرسه ای می رفتم که بهمون سخت می گرفتن،منم به خودم سخت می گرفتم! مثلاً موقع یاددادن ضربها که بود من ضربهای دو رقمی در دو رقمی رو هم حفظ میکردم و خودم رو به استفاده بیشتر از حافظه ام عادت می دادم !

خب این یه نکته آموزشی خیلی خوبی بود! هرچند از بچگی این کارو شروع کرده بودن،ولی برای من هم جا داشت که تلاش کنم!

کم کم حرفامون کشید به مقایسه تلاش بچه های زمان خودشون و بچه های حالا!خیلی از تنبلی بچه ها شاکی بودن و می گفتن اگه بچه ها نتایج خوبی نمی گیرن از کم کاری شونه!حرفامون که تموم شد، یه دفه گفتن:راستش یه دلیل دیگه هم داره !

با خودم گفتم شاید این یکی راه بیشتر به دردم بخوره! 

گفتن: میگن اونایی که پیشونیشون بلنده ،حافظه خوبی هم دارن!

هرجور نگاه می کردم نمی تونستم کاری کنم که از این راه حافظه ام تقویت بشه!! ولی اصلاً ناراحت نبودم! در واقع کلی هم شگفت زده و خوشحال بودم!شگفت زده از اینکه معلمم اینقدر هوشمندانه و متواضعانه عمل کرده! مطمئن بودم اگه این دلیل آخر رو همون اول گفته بودن ، اینقدر که حالا  برای بهتر شدن انگیزه داشتم ،اون وقت نداشتم! لازم نبود حافظه اش قوی باشه یا چیزی اختراع کنه تا نخبه بدونمش،همین جواب ها برای نتیجه گیری من کافی بود!

بارفتنش هم شک نداشتم که ما یه نخبه رو از دست دادیم!حالاهم کاری جز ختم فاتحه و صلوات و دعا برای آمرزشش  نمی تونه براش سودی داشته باشه!

تنها راهی که به نظرمون رسید می تونه مفید باشه، البته اونم  بیشتر برای خودمون ، اینه که در آستانه چهلمشون بیایم خاطره هایی که ازشون داریم بگیم!هم برای اینکه یه بزرگداشت کوچیکی برای مقام والاشون داشته باشیم ،هم اینکه ایشون معلممون بودن و ما شاگردشون!خوبه که درسهایی رو  که از زندگی و منش ایشون گرفتیم  اینجا برای بقیه هم بگیم تا جاودانه نگهشون داریم !

این مطلب رو هم بگم که مراسم چهلم ایشون روز یکشنبه ساعت 8:30 الی 9:30  صبح در نمازخونه دبیرستان روشنگر شاهد برگزار میشه!

برای شادی روح معلم عزیزمون یه صلوات هدیه کنید!

پ.ن:بچه ها جون ازتون خواهش می کنم خاطره هاتون رو هر چقدر هم کوتاه ،تو کامنتها ننویسید وبا یه پست جدید اونارو برای بقیه بگید!  


نوشته شده در جمعه 87/10/13ساعت 12:11 عصر توسط نیره| نظرات ( ) |